drop your link here :) will visit u allz.

cinta jarak jauh

salam kepada semua pembaca :)
MySpace

::hubungan cinta jarak jauh menuntut pengorbanan dan kesetiaan yg lebeyh tinggi::

kowunk kowunk..!
kowunk penah rasa ta cinta jarak jauh??
huhh!
macam mane rasenye??
saket ke ta??
bahagia ke ta??

emmm..
aq penah gak alami simptom nih..
(da macam penyakit plak)

nk kate saket tu..
x la kan..
tp agak terasa gak laa!
mcm2 pikiran negatif mesti timbul.
contohnya..
da dok jauh dari mata kn.
op koz laa pikir yg dy mesti akan curang gn kita ke!
dy ade lelaki/pompuan laen ke!
dy sygkn org laen ke!
macam2 lg laa..

kat sini aq nk bg tips tentang cinta jarak jauh bg membantu pasangan mempertahankan hubungan mereka
(cehh!!ade haty aq nk bg tip kt orang laen! hubungan aq pown da macam kapal pecah!tonggang terbalek!)

1) kepercayaan dan kejujuran
  • kepercayaan adalah keutamaan dalam sesebuah perhubungan.tanpa kepercayaan dan kejujuran hubungan akan berada dalam keadaan bahaya.
2) komitmen
  • komitmen amat penting dalam perhubungan.jika anda dan pasangan anda memberikan komitmen yg sepenuhnya dlm perhubungan maka ia akan berjaya.
3) selalu berhubungan
  • komunikasi amat penting dalam perhubungan.walawpown tidak dpt berkomunikasi secara bersemuka atau dlm bahasa inggerisnya face to face.anda dan pasangan anda bole berhubung dgn mengutus surat,emel dan telefon.lg satu sekarang ni kn dunia da semakin canggih.ape guna yahoo messenger,skype,ovvo dan sebagainya kalu bukan untuk berhubung dgn org yg jauh.
4) jangan letakkan harapan yg tinggi
  • setiap individu atau pasangan mesti mengimpikan perhubungan yg berakhir dgn kebahagiaan,namun jgn sesekali meletakkan harapan yg tinggi dlm perhubungan sebegini kerana dikhuatiri akan menyebabkan timbulnya kekecewaan yg tragis.
  • bukan bererti kowunk ta perlu serius dlm menjalinkan perhubungan,cuma jgn meletakkan harapan yg terlalu tinggi terhadap hubungan cinta jarak jauh kerana hubungan sebegini sukar dan berisikko tinggi
5) kesetiaan
  • hubungan jarak jauh memerlukan kesetiaan antara pasangan yg bersungguh sungguh dan ikhlas.jika tidak hubungan akn musnah!
kebiaasannya dlm kes kesetiaan ni lelaki lebeyh kerap berlaku curang!

6) emosi

  • jgn terlalu beremosi ketika berjauhan,ini kerana faktor berjauhan dan jarang bertemu akan membuatkan anda sering berprasangka buruk terhadap pasangan.kawal emosi dengan sebaek yg mungkin dan perlu berfikiran positif bg mengelakkan pergaduhan.

itu sahaja dari cikayda.
bertemu lagi dilaen hary dan dilaen waktu.
sekian...

bubyee...

MySpace

kowunk penah alami atau tidak??
thanks for reading, don't forget to click LIKE and leave your comment.okeyh ! =)

8 pengkritik:

Arez Razin said...

mula2 tu mmg laa oke .
mcm2 dh janji .
byle dah lme2 dye lak wat hal..
yg wat laki tu pnas, dye tipoo .
mule2 ckp sibuk stdy .
last2 dpt taw dye dah ade yg lain .
redha je laa .
dulu ckp setia .
tp hampehh :P

cikAida said...

arez; biasela tuhh...sabar ok..saya pown penah mengalami mcm kamoo..
kita adalah insan yg ditindas!
hua3..tkleyh blah ayat..hehehe :))

hamzah ian said...

gua stuju ngan entry ni.. tp byk cinta jarak jauh tak tercapai. putus tengah jalan

cikAida said...

betol tu hamzah..
emm.
bunyi mcm berpengalaman jewk??
hihi.
kongsi laa ^_^

faizzach said...

hehhehe... malu la plak nk ckp...hahahahah

cikAida said...

faiz; lol..malu pulakk..
cter je laa ^_^
sharing i s caring..
*wink*wink..

Wahida Nasution Thakhrim said...

hu3.. cinta jarak jauh saya tak berjaya..

cikAida said...

wahidah; huhu..tkpee..ta sume yg berjaya :)
sabar yerr..
ta maw sesedihh...
okeyh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...