drop your link here :) will visit u allz.

tertipu, menipu dan ditipu.

antara lelaki dan wanita, siapa yang paling banyak ditipu? dan siapa yang selalu tertipu? dan siapa pula yang selalu menipu? setuju tak kalau saya katakan wanita yang paling banyak ditipu dan tertipu manakala lelaki yang paling banyak menipu? wahai lelaki, jangan marah..berdasarkan penelitian di England, kebanyakan lelaki berbohong 3 kali sehari! wow bayangkan berapa kali lelaki berbohong dalam setahun? setahun 1092 kali lelaki berbohong manakala wanita berbohong cuma 728 kali setahun. Ini bukan saya kata, tapi info dari majalah rapi. tapi jika difikir-fikirkan, di dada-dada akhbar saban hari pun kita tengok banyak kes wanita ditipu oleh lelaki. kenapa agaknya? kerana lelaki terlalu suka menipu dan mengambil kesempatan atau wanita yang terlalu mudah percayakan lelaki? tepuk dada tanya selera..

okeyh!
moh kita masuk pada citer yang sebenarnya :)

kalaw korang tau pasal satu perkara.
tapi bila korang tanya org tersebut dia boleh jawab sesuatu itu dengan ta betul..

sedangkan korang dah tau perkara tuh.
so dia menipu kita, kita tertipu dan ditipu?
atau dia nak jaga hati kita?
tapi kita dah tau perkara sebenar..
bila tanya tanak jawab benda yg sebenar..
pas tuh si dia pula suke alih tajuk,majuk sana sini selepas ditanya akan perkara yang sebenar
kesakitan hati ke tak?
huhh!!

ta sampai haty rasenya nk meluahkan ape yang terpendam.
biarlah aku pendam and nangis sorang-sorang.
mungkin pada dia ni benda remeh,
kenapa perlu aku nak naik hangen lintang pukang pun kan..
tapi lelaki kena faham, perempuan ni perasaan dia lain sikit..
banyak sikap ingin tahu,
so dia akan selongkar sedalam dalamnya sampai ke ranting, daun, akar umbi ka
lau dia ingin tau..
dan kalau dia hebat (mcm aku) dia akan dapat setiap maklumat yg dia nak tau tuh tak kiralah dari sumber mana pun.
**hebatkah aku? haha :)

so, apa yg lelaki anggap remeh tu tak semestinya pada perempuan benda tu pown remeh jugak..
tapi aku harap aku tak sakit hati berpanjangan..
tapi tu lah kalau dah dok sorang-sorang nih.
dah tentula kan kepala hotak aku ni dok pikiaq benda yang bukan-bukan.
haishh!!
dah sentap sorang-sorang,
alih-alih ley pulak tetiba TERmengalir airmata.
TER eh..bermakne ta sengaja nk menitiskan airmata tuh :)

tapi bila dok pikiaq balik,
kenapa aku nak menjahanamkan hati aku pasal ni kan..
ini sangat tak elok untuk kesihatn dalaman.

yelah kan, yang ko nak emo sengsorang tu pejadahnya?

tapi kalau korang kat tempat aku..
korang tau pasal benda tu..
aku rasa korang terbakar jugak lah..
tapi takpelah, Insyallah, aku cuba untuk buangkan kesakitan hati aku ni jauh-jauh.
sejauh yg mungkin..hurmm..
tapi tapi tapi, kenapa mcm ta bole jewk nih. :(


thanks for reading, don't forget to click LIKE and leave your comment.okeyh ! =)

11 pengkritik:

ieka said...

stuju!
lelaki mmg kuat mnipu..huh
mmg bgus r mjlah tu siap kre ag..haha

cikAida said...

@ieka
kan?
kan?
kan?
lelaki memang kuat menipu!!

taw xpee..
rajin lak majalah tuh nk kira.
tapi bagus gakk..
bole mengukuhkaan lagi cerita nih
hehe ^_^

Anisa Liyana said...

hm, lelaki nie kdg2 menipu tok jage haty sesorg an.. tapi kan, perempuan nie lg suke lelaki tuh jujur, walaupun kejujuran tuh menyakitkan hati, .

yela, buat ape nak berbohong. last last dapat tau jugak.. huhu..

perempuan nie, lau selidik mmg smpai akar umbi segala... hehe..

cikAida said...

@Anisa Liyana
ha'a lelaki ni selalu menipu sebab kononya nk jaga haty pmpuan tuh.tapi dy ta taw yg pmpuan ni lebih suka kalu laki tuh bersikap jujur. ta kira la perkara tuh mnyakitkan haty ke ta yg pnting dy jujur sejujur jujurnyaa..

betol3!
wt pe nk berbohong kan.takkan kemana pown pmbohongan tuh akhirnya dpt taw jugakk..

perempuan ni hebatkan?
kalu dy nk taw sesuatu perkara tuh dy akan selidik abes-abesan la..
smpi ke lobang cacing pown dy sgup gali ^_^

* Zaleta * said...

sokong pendapat anisa liyana...kita org pompuan ni mang suke nak korek smpai lubang cacing..tp bg lelaki perkara yg drg nak tipu tu bukan masalah besar bg drg...tp kalau org pompuan yg menipu..lelaki takkan korek sedalmnya ..terus2 je cop PENIPU....

cikAida said...

@* Zaleta *
taw xpee..
pas tu bila laki da taw yg pmpuan ni menipu dy akan marah2 pmpuan tuh kata penipu la.ta jujur la gn dy.mcm2 lagi laa kan.
then bila pmpuan tuh nk bgtaw hal yg sbnr sbb ape dy typu, laki tuh ta nak dgr.
teros mrh2.kadang kalu kapel tuh teros bole putus tyme tuh jugak..
hurmm.. :(
so sadd...

Coretan anuar said...

Salam..

Saya berkunjung ke sini utk menjawab soalan tuan rumah..

Tak wajib buat entri untuk meyertai Pertandingan.. Yang wajib, daftar sahaja..

Maklumat lanjut boleh layari pautan berikut:

Pertandingan Anugerah Blog Paling Popular

Pendaftaran Pertandingan Anugerah Blog Paling Popular

apik pehe said...

alaaaaa...mane ader semua laki gitu...kan lidi kan..tengok.lidi pon duk angguk jer ni...haaaa

cikAida said...

@apik pehe
hahaha..
lidi tuh xde perasaan sebab tuh dy angguk jewk ^_^

bila hati berbicara said...

like this entry=)

terkena kt batang idung nana yg xbpa nk mancung nie..hahaha

nana pon pernah ditipu oleh lelaki yg pnh nana syg dulu..huhu..past is past..skunk nana da buka lembaran baru..

nana harap cik ayda tabah yer=)

cikAida said...

@bila hati berbicara
insya'allah dear!
ni maseh baru awalan lagi.
hopefully pas dy da baca entry ayda ni bole la dy berubah haty tok jadi yg lebeyh jujur kan ^_^

btw,
tenx yaa sebab like this entry. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...