Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

drop your link here :) will visit u allz.

kenapa la haty ini sering di sakiti.

KENAPA AKU SERING DISAKITI,
sedangkan aku tidak pernah curang kepadanya.

KENAPA AKU SERING DIPERMAINKAN,
sedangkan telah aku curahkan segala kepadanya.

KENAPA AKU SERING DIPERALATKAN,
sedangkan aku telah berkorban segala kepadanya.

inilah cinta.
yang tidak pernah lekang untuk disalahertikan malah makin disakiti.

inilah cinta.
yang selalu dipermainkan malah sering dilukai.

inilah cinta.
yang kita tidak perlu mencari,
malah ianya datang sekali lagi untuk diuji.

KENAPA KITA PERLU BERCINTA,
sedangkan cinta itu akan hadir tanpa disedari?


adakah cinta itu nafsu semata² ataukah sekadar perasaan yang kita sering rasai?

bagi diri ini,
cinta pernah hadir sekali,
dan aku melepaskannya kerana aku tidak pernah dihargai.

benar cinta itu kekadang indah,
makin disimpan kekadang hampir musnah,

tanpa disedari cinta itu hilang,
kerana cinta itu membuatkan aku terbang!

cinta hadir buat kali kedua,
tapi ianya sekadar cinta palsu
yang mungkin membuatkan diriku terasa bahagia kerana terpaksa.


insan..
iaitu LELAKI

sekali lagi menyakiti diri ini.

tidak.
aku tidak pernah menyalahkannya.
tapi.
kenapa kau seringkali membohongi perasaan diri kau sendiri?
kerana.
kau inginkan aku hanya untuk menghiburkan diri yang ditinggalkan sang kekasih hati.

kali ketiga,
cinta itu datang dari insan yang bergelar lelaki sekali lagi.

ya.
aku cuba untuk menyayanginya.
dan akhirnya aku menyayangi dirinya seikhlas haty ku.
kini.
ku sedari, cinta tidak pernah hadir.
ini hanya bayang2 kehidupan untuk menceriakan diri sendiri
tapi..
akhirnya memakan diri sendiri.

Ya Allah,
Kau maha segalanya.
Berikan aku petunjuk MU,

jika benar dia untuk ku,
berikan kami kebahagian.
walaupun hati ini sering disakiti,
aku akur..


diriku ini umpama boneka semata² untuk disakiti.

thanks for reading, don't forget to click LIKE and leave your comment.okeyh ! =)

6 pengkritik:

Dhia Delisha said...

biasa lah tu... itukan lumrah alam n manusia... sabar je lah...huhuhu...

cikAida said...

@Dhia Delisha
huhuhu..
kerap sangat haty ini disakiti..
cubala bg pluang tok diri ini bahagia pulakk :(

Ieda_ishida said...

lumrah dlm bercinta...

cikAida said...

@IeDa_IsHiDa88
tu la.
asek bercinta jewk.
bila la nk kawen plak nih..
huhuhu ^_^

Siti Hajar said...

jika dya j0d0h kte... maka dialah yang terbaek buwat kte... =)

cikAida said...

@Schajar McFlurry
betol tuh ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...