drop your link here :) will visit u allz.

mohon tukar jadi wanita

ASTAGHFIRULLAHALAZIM.

mengucap panjang bila terbaca berita nih.


KUALA TERENGGANU: Hasrat seorang pemuda, Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz, 25, untuk menukar jantina dan nama kepada Aleesha Farhana Abd Aziz tertangguh lagi apabila Mahkamah Tinggi di sini, semalam, menetapkan 18 Julai depan untuk mendengar keputusan permohonan berkenaan.

Hakim Datuk Mohd Yazid Mustafa menetapkan tarikh itu bagi membolehkannya meneliti hujah dikemukakan peguam Horley Isaacs yang mewakili Mohd Ashraf Hafiz selaku pempetisyen, selain Peguam Kanan Persekutuan, Adhha Abu Bakar bagi pihak Jabatan Pendaftaran Negara selaku responden.

Mohd Ashraf Hafiz, lulusan diploma dalam bidang perubatan dari sebuah institusi pengajian tinggi yang mengenakan pakaian wanita lengkap dengan berbaju kurung berwarna kuning air, bertudung merah jambu dan berkasut tumit tinggi menarik perhatian awam yang menyedari kehadirannya di mahkamah, semalam.

Dia yang menjalani pembedahan menukar jantina di Thailand antara 2008 hingga 2009 kerana mendakwa lebih cenderung kepada perwatakan wanita memfailkan petisyen memohon mahkamah membenarkannya menukar nama Mohd Ashraf Hafiz kepada Aleesha Farhana pada November tahun lalu bagi memudahkannya menguruskan kehidupan seharian selain mahu memasuki universiti untuk melanjutkan pengajian dalam bidang sama.


Horley dalam hujahnya pada prosiding akhir di mahkamah semalam berkata, anak guamnya disahkan pakar perubatan Pusat Perubatan Pantai dan Hospital Putrajaya layak untuk menjalani pembedahan menukar jantina dan melakukan rawatan hormon serta psikologi sebelum membuat pembedahan di negara jiran.

SUMBER DARI HARIAN METRO

kenapa la ade manusia yang sebegini rupa.
ta bersyukur dengan ape yang telah dijadikan.

HARUSNYA kita sebagai manusia sepatutnya bersyukur dengan apa yang ALLAH da tetapkan.
bukannya mengubah kejadianNYA.

NAUZUBILLAH.

mintak dijauhkan..

kepada lelaki diluar sane.
tak perlu la kamu nk menukar jantina ..
jadi lah seorang lelaki yang sejati.
kalau lembut tak mengapa.
ta salah pown kn?

begitu jugak dengan perempuan.
tak perlu nk tukar jantina jadi seorang lelaki.
kalau da dalam diri tuh ade sifat perempuan.
memang takkan kemana la.
tetap jugak nampak ayu walaupon bentok fizikal nmpk mcm laki.

ta perlu la sampai nk tukar jantina.
wat operation.
buang itu buang ini.
kan itu da mengubah kejadian yang ALLAH da tetapkan kepada kamu.

p/s: maaf! entry kali ni saya tidak bermaksud untuk sesiapa..untuk dikongsikan bersama saja.

thanks for reading, don't forget to click LIKE and leave your comment.okeyh ! =)

10 pengkritik:

ieyla said...

Astaghfirullah...
nape la bleh terpikir nak tukar jantina?
haishh, macam2 la...

cikAida said...

@ieyla
ntah la!
manusia semakin hary semakin pelikk..
nauzubillah!
mintak dilindung!

tulus sweet said...

hurmm:(

SuhaimiKassim@teruna9752 said...

ni lah dikatakan dunia akhir zaman..pelik dh elok-elok allah jadikan lelaki nk jadi pompuan

k e y r i said...

ish3, dunia2.. =.=

selipar hijau said...

hye . nice blog u had..=)

cikAida said...

@tulus sweet
knp awak sedeyh??

cikAida said...

@SuhaimiKassim@teruna9752
ntah laa!
manusia skrg da pelik3!
hurmm....
nauzubillah!!

cikAida said...

@k e y r i
lagha-lagha..
haha~~
^_^

cikAida said...

@selipar hijau
hyep!
tenx dear~ ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...